Ik wil graag een reis naar Lapland boeken maar twijfel vanwege het Corona-virus om dat nu al te doen. Wat is jullie advies? Dit is een vraag die waarschijnlijk en terecht bij je opkomt in deze tijd. Graag stellen we je hierin gerust.

Ons antwoord:
Wij kunnen ons goed voorstellen dat het boeken van een reis in deze onzekere omstandigheden niet comfortabel voelt. Voor het boeken van een reis in de nabije toekomst hebben wij de volgende regeling:

Als je nu voor aankomende winter een reis bij ons boekt, gelden de normale boekings- en betalingsvoorwaarden. Mocht het zo zijn dat we, vanwege officiële maatregelen vanuit de lokale of Nederlandse overheid die in verband staan met het Corona virus (bijvoorbeeld code oranje), de reis niet kunnen uitvoeren dan annuleren wij de reis*. Hiermee vervalt de betalingsverplichting en gaan we over tot restitutie van je (aan)betalingen. Wij werken dus niet met vouchers.

Helaas zijn we zelf dus ook afhankelijk van de officiële lokale maatregelen. We zullen je echter uiterlijk 6 weken voor vertrek op de hoogte stellen van de stand van zaken van dat moment.

Voor alle overige omstandigheden gelden de reguliere annuleringsregels. Dus deze regeling is dan ook niet van toepassing als je zelf annuleert vanwege bijvoorbeeld een Corona infectie bij een familielid of bij jezelf. Wij adviseren je om hiervoor bij je annuleringsverzekering te informeren.

Je kunt dus met een gerust hart en zonder financieel risico je reis boeken voor komende winter.

*Let op; Indien i.v.m. maatregelen inzake het Corona virus, reisonderdelen aangepast dienen te worden, is er geen recht tot terugbetaling van de totale reissom. Onderdelen die door de lokale aanbieder i.v.m. Corona worden geannuleerd, worden uiteraard wel gerestitueerd.

Repatriëringsgarantie
De veiligheid van onze gasten heeft onze hoogste prioriteit. Als je bij ons een pakketreis incl. vlucht, verblijf en activiteiten boekt, wordt deze automatisch gedekt door onze repatriëringsgarantie. Dit houdt in dat wij ervoor zorgen dat jij veilig terug naar Nederland wordt gebracht als het reisadvies van positief in negatief verandert.

Houd er rekening mee dat persoonlijke corona-gerelateerde omstandigheden altijd voor eigen rekening zijn. Bijvoorbeeld als je ziek wordt, niet kunt terugkeren vanwege symptomen of als je onverwacht in quarantaine wordt geplaatst. Kijk daarom altijd goed wat je eigen verzekering dekt.

Verzekeringen
Wat als je zelf wilt annuleren vanwege corona en de onzekerheid die dit biedt of wanneer je het zelf niet veilig vindt om te reizen? Helaas wordt dit niet door alle verzekeraars gedekt. Bij onze partner Allianz Global Assistance biedt een annuleringsverzekering wel dekking bij een Corona diagnose van jezelf of familielid 1ste en 2de graad. Angst om vanwege Corona te reizen wordt echter nooit vergoed.

Je vindt hier de meest gestelde vragen over de dekking van de reis- en annuleringsverzekering van onze partner Allianz Global Assistance op een rij.

Laatst bijgewerkt 26 november 2021