Ik wil graag voor het komende winterseizoen een reis naar Lapland boeken maar twijfel vanwege het Corona-virus om dat nu al te doen. Wat is jullie advies? Dit is een vraag die waarschijnlijk en terecht bij je opkomt in deze tijd. Graag stellen we je hierin gerust.

Ons antwoord:
Wij kunnen ons goed voorstellen dat het boeken van een reis in deze onzekere omstandigheden niet comfortabel voelt. Als kleine wintersportorganisatie lopen wij graag vooruit op eventuele adviezen vanuit de ANVR, de SGR en de Consumentenbond. Voor het boeken van een reis in de nabije toekomst komen we dan ook graag met de volgende regeling:

Als je nu voor aankomende winter een reis bij ons boekt, gelden de normale boekings- en betalingsvoorwaarden. Je ontvangt dan een factuur met de volgende reguliere betalingstermijnen:


Mocht het zo zijn dat we, vanwege officiële maatregelen vanuit de lokale (Finse) of Nederlandse overheid die in verband staan met het Corona virus, de reis niet kunnen uitvoeren dan annuleren wij de reis*. Hiermee vervalt de betalingsverplichting en gaan we over tot restitutie van je (aan)betalingen.

Helaas zijn we zelf dus ook afhankelijk van de officiële lokale maatregelen. We zullen je echter uiterlijk 6 weken voor vertrek op de hoogte stellen van de stand van zaken van dat moment.

Voor alle overige omstandigheden gelden de reguliere annuleringsregels. Dus deze regeling is dan ook niet van toepassing als je zelf annuleert vanwege bijvoorbeeld een Corona infectie bij een familielid of bij jezelf. Wij adviseren je om hiervoor een annuleringsverzekering af te sluiten.

Je kunt dus met een gerust hart en zonder financieel risico je reis boeken voor komende winter.

*Let op; Indien i.v.m. maatregelen inzake het Corona virus, reisonderdelen aangepast dienen te worden, is er geen recht tot terugbetaling van de totale reissom. Onderdelen die door de lokale aanbieder i.v.m. Corona worden geannuleerd, worden uiteraard wel gerestitueerd.

Repatriëringsgarantie
De veiligheid van onze gasten heeft onze hoogste prioriteit. Als je bij ons een pakketreis incl. vlucht, verblijf en activiteiten boekt, wordt deze automatisch gedekt door onze repatriëringsgarantie. Dit houdt in dat wij ervoor zorgen dat jij veilig terug naar Nederland wordt gebracht als het reisadvies van positief in negatief verandert.

Houd er rekening mee dat persoonlijke corona-gerelateerde omstandigheden altijd voor eigen rekening zijn. Bijvoorbeeld als je ziek wordt, niet kunt terugkeren vanwege symptomen of als je onverwacht in quarantaine wordt geplaatst. Kijk daarom altijd goed wat je eigen verzekering dekt.

Verzekeringen
Voor reizigers die de komende maanden op reis gaan of momenteel in het buitenland verblijven, vind je hier de meest gestelde vragen over de dekking van de reis- en annuleringsverzekering van onze partner Allianz Global Assistance op een rij.