Op onze site hebben wij geprobeerd ons aanbod zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk te presenteren. Toch kun je nog met vragen zitten m.b.t. je reis waar je niet direct een antwoord op kunt vinden. Op deze pagina vind je algemene informatie die dit soort vragen eventueel beantwoordt. Nuttige en wellicht essentiële informatie voor iedereen die een reis gaat boeken.

  1. Waar is Scandinavian Wintersports gevestigd?
  2. Hoe boek ik een reis?
  3. Hoe maak ik mijn speciale wensen en voorkeuren kenbaar?
  4. Hoe zit het met betalen?
  5. Heeft Scandinavian Wintersports ook brochures?
  6. Is Scandinavian Wintersports aangesloten bij de SGR?
  7. Welke verzekeringen heb ik nodig?
  8. Met wie werkt Scandinavian Wintersports samen?
  9. Kunnen er na boeking van mijn reis nog wijzigingen optreden in de reistijden?
  10. Wat is het verschil tussen een directe, indirecte en rechtstreekse vlucht?
  11. Wat is nu precies mijn reisduur?
  12. Wat is nu precies inclusief?
  13. Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn reis?
  14. Welke naam komt op mijn ticket?
  15. Hoe kom ik in bezit van mijn reisbescheiden?
  16. Waar vind ik informatie over mijn vlucht, bagage, kleding, Lapland etc.?


1. Waar is Scandinavian Wintersports gevestigd?
Scandinavian Wintersports is onderdeel van Scandinavian Seasons BV en gevestigd op:
Gooimeer 9
1411 DD Naarden
Nederland

T: 075 - 6 159 759
E: [email protected]

top

2. Hoe boek ik een reis?
Scandinavian Wintersports heeft een aantal reizen voor je samengesteld. Indien je een reis wilt boeken kun je via ons online boekingssysteem je gegevens invullen. Na ontvangst controleren wij direct de beschikbaarheid en nemen wij z.s.m. contact met je op voor de verdere afhandeling van je reis. Boek je liever niet online? Dan kun je contact met ons opnemen via telefoonnummer 075 - 6 159 759.

Betaling gaat altijd pas na boeking o.b.v. factuur. Je hoeft dus tijdens de boekingsprocedure geen online betaling te doen.

top

3. Hoe maak ik mijn speciale wensen en voorkeuren kenbaar?
Als wintersportspecialist voor de Scandinavische landen kunnen wij je vaak ook van dienst zijn buiten de aangeboden reizen. Scandinavië is uitstekend geschikt voor allerlei spannende expedities en avonturen, maar heeft ook hele speciale accommodatie voor bijzondere gelegenheden (b.v. bruiloften, familiefeesten, vergaderingen). Deze kunnen voor je op maat worden aangeboden. Neem daarom gerust contact op met ons en stel je vragen.

Ook met speciale diëten zoals vegetarisch, gluten allergie en lactose allergie kunnen wij rekening houden. Houdt er wel rekening mee dat het aanbod en de mogelijkheden in Lapland niet zo divers zijn als in Nederland! Omdat het de lokale aanbieders en ons veel moeite kost om de juiste vervangende producten aan te schaffen (en die komen vaak ook van ver), is het daarom belangrijk te weten of je echt een allergie of intolerantie hebt. Voor levensstijlen met 'minder suiker' of 'minder koolhydraten' kunnen we niet altijd rekening houden.

top

4.Hoe zit het met betalen?
Als je een boeking hebt gemaakt, dien je een aanbetaling of de gehele betaling ineens te doen; dit is afhankelijk van de vertrekdatum. Voor boekingen die langer dan 6 weken voor vertrek gemaakt worden, geldt een aanbetaling van 30%. Het resterende bedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek op onze rekening te zijn bijgeschreven. Voor boekingen die korter dan 6 weken voor vertrek gemaakt worden geldt een betaling van 100% ineens.

top

5. Heeft Scandinavian Wintersports ook brochures?
Omdat onze gespecialiseerde reizen onderhevig zijn aan veranderingen en om hiermee een grote kostenpost voorkomen, publiceren wij geen brochures. Alle reisinformatie kun je downloaden van onze site. Mocht je geen reisinformatie kunnen downloaden, dan kun je altijd telefonisch een reisbeschrijving aanvragen. Deze wordt dan per post naar je toegezonden.

top

6. Is Scandinavian Wintersports aangesloten bij de SGR?
Scandinavian Seasons BV (Scandinavian Wintersports & Scandinavian Summersports) KvK 34200803, is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

top

7. Welke verzekeringen heb ik nodig?
Er zijn twee soorten verzekeringen: de annuleringsverzekering en de reisverzekering:

De annuleringsverzekering sluit je direct af als je de reis boekt. Deze verzekering gaat in op het moment van boeking en is geldig tot en met de dag waarop je thuiskomt van je reis. Deze verzekering biedt dekking voor het geval dat je de reis zou moeten annuleren door een onvoorzien voorval. Als er iets gebeurt wat niet leuk is, is het prettig als de zaken rondom je reis goed geregeld zijn, zodat je geen dubbel leed heeft. Zo kun je bijvoorbeeld door je rug gaan en niet meer op vakantie kunnen. In dat geval moet je de reis annuleren en dat brengt kosten met zich mee. Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, worden deze annuleringskosten door de verzekering vergoed en kun je van dat geld een nieuwe reis boeken. Kijk goed in de voorwaarden van je verzekeraar aan welke eisen je in een dergelijk geval moet voldoen.

De reisverzekering is van toepassing tijdens de reis en verzekert je voor schade, diefstal, ongevallen en medische kosten. Deze verzekering kun je het beste afsluiten als je de boeking maakt, maar kan ook nog daarna afgesloten worden. Een dergelijk verzekering is persoonsgebonden en geldt vanaf de dag van vertrek tot en met de dag van thuiskomst.

Om problemen te voorkomen stelt Scandinavian Wintersports een annuleringsverzekering verplicht. Heb je een doorlopende annuleringsverzekering of wil je deze bewust niet afsluiten, meld dit dan duidelijk op uw boekingsformulier. Zo ontstaan er achteraf geen onduidelijkheden. Deze verzekeringen kun je via ons afsluiten bij onze partner de Allianz Global Assistance. Indien je een doorlopende reisverzekering hebt of eventueel zelf een verzekering wilt afsluiten, let hierbij dan goed op de wintersportdekking!

Aanvullend kunt je nog een Sneeuwscooterverzekering afsluiten. Kijk hier voor alle informatie.

top

8. Met wie werkt Scandinavian Wintersports samen?
Scandinavian Wintersports werkt uitsluitend met gerenommeerde, gecertificeerde en gediplomeerde partners uit het land van bestemming.

Voor onze directe chartervluchten werken we nauw samen met Voigt Travel en Transavia

top

9. Kunnen er na boeking van mijn reis nog wijzigingen optreden in de reistijden?
Helaas wel, maar dit gebeurt zelden. De vermelde reistijden op je reisbescheiden gelden als definitief maar uiteraard zijn wij niet aansprakelijk voor tijdsveranderingen, vertragingen en annuleringen van lucht- en zeevaartmaatschappijen.

top

10. Wat is het verschil tussen een directe, indirecte en rechtstreekse vlucht?
Er zijn kort samengevat 3 soorten vluchten:

1. indirecte vlucht (met overstap)
2. directe vlucht (met eventuele stop maar zonder overstap)
3. non stop of rechtstreekse vlucht (zonder stop)

Bij een indirecte vlucht dien je één of meerdere malen over te stappen. In het vluchtschema wordt aangegeven waar je dient over te stappen.

Bij een directe vlucht hoef je niet over te stappen, maar is het wel mogelijk dat het vliegtuig voor bijvoorbeeld een tankstop een tussentijdse landing maakt. In het vluchtschema wordt niet aangegeven dat er een tussenlanding wordt gemaakt omdat de vlucht als één route met één vluchtnummer wordt aangegeven.

Bij een non stop vlucht wordt rechtstreeks, zonder tussenlanding, naar de bestemming gevlogen.

top

11. Wat is nu precies mijn reisduur?
De reis- en verblijfsduur zijn vermeld in dagen. Dagen van vertrek en aankomst worden als hele dagen meegeteld.

top

12. Wat is nu precies inclusief?
Scandinavian Wintersports streeft naar het aanbieden van een zo compleet mogelijke reis. Ook streven we ernaar zo duidelijk mogelijk te vermelden wat inclusief en exclusief is. Bij de reis van jouw keuze staan precies alle onderdelen vermeld welke inclusief de reisprijs vallen.

top

13. Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn reis?
Voorpret is erg belangrijk, een goede voorbereiding nog belangrijker! Denk eraan dat je een ander land gaat bezoeken in een winters jaargetijde. Een ander land betekent andere mensen, een andere taal, een andere cultuur, andere gewoonten en ander eten. Kortom het is niet zo als thuis. Onder de button REISINFORMATIE vind je waardevolle informatie over de reisbestemming. Alle benodigde informatie met betrekking tot de reis zelf krijg je bij de boeking van een reis in de vorm van een reishandleiding. Voor een optimale voorbereiding bevelen wij je aan om één van onze informatie bijeenkomsten te bezoeken.

top

14. Welke naam komt op mijn ticket?
Voor de juiste tenaamsteling op je ticket dien je je volledige eerste voornaam en achternaam op te geven zoals deze in je paspoort vermeld staat. Indien je meisjesnaam eerst vermeld staat, zal deze op je ticket geprint worden. Voorbeeld: Mevr. Pietje Jantje Pietersen e/v Jansen wordt geprint als: Mevr. Pietje Pietersen.

top

15. Hoe kom ik in bezit van mijn reisbescheiden?
Je kunt je reispapieren inclusief vluchtvouchers circa 2 weken voor vertrek via de post verwachten. Als je de reis kort voor vertrek hebt geboekt, ontvang je de reisbescheiden ook per e-mail.

top

16. Waar vind ik informatie over mijn vlucht, bagage, kleding, Lapland etc.?
We hebben speciaal een pagina samengesteld waar je al je reisinformatie kun vinden. HIer staat alle informatie overzichtelijk gerangschikt en dus makkelijk vindbaar. Je vindt deze hier.

top