Zomerreizen
Recent bekeken reizen
CORONA_VOUCHER_BOMEN

Veelgestelde vragen over de Corona-voucher

Nederland is zwaar getroffen door het Coronavirus. Zowel ondernemingen alsmede alle inwoners in ons normaal zo nuchtere kikkerlandje moeten alle zeilen bijzetten om hier op een juiste manier mee om te gaan. Scandinavian Wintersports is een gezond en krachtig bedrijf. Hoewel de wereldwijde impact van het Coronavirus de reisbranche, de reiziger en ons bedrijf diep raakt doen wij er alles aan om zowel onze medewerkers als onze gasten te beschermen. Een ieders gezondheid heeft op dit moment de hoogste prioriteit!

Gezien de huidige situatie heeft Scandinavian Wintersports besloten om tot 15 april 2020 geen reizen uit te voeren.

Voor de reizen welke geannuleerd zijn bieden wij een Corona-voucher aan. Hieronder vind je veelgestelde vragen over deze voucher:

1. Wat is een Corona-voucher?
2. Hoe lang is de Corona-voucher geldig?
3. Moet ik de Corona-voucher accepteren?
4. Ik wil volgend jaar in een andere, goedkopere periode naar Lapland dan ik dit jaar zou gaan. Krijg ik het verschil terug?
5. Ik wil voor volgend jaar liever een ander soort reis bij jullie boeken. Deze wordt iets duurder dan het bedrag dat op de voucher staat. Hoe gaan jullie daar mee om?
6. Ik wil wel graag een nieuwe reis bij jullie boeken, maar wil nog even afwachten hoe het Corona-virus zich verder ontwikkelt. Als ik pas later in dit jaar precies dezelfde reis boek die nu geannuleerd is, is de waarde van mijn Corona-voucher dan nog voldoende? 

7. Kan ik niet mijn geld terugkrijgen?
8. Kan ik mijn Corona-voucher aan iemand anders geven?
9. Ik zag op de website dat het ook mogelijk is om zomerreizen bij jullie te boeken. Kan ik mijn voucher ook voor deze reizen gebruiken?
10. Geldt de Corona-voucher ook voor losse vliegtickets?
11. Wat als ik mijn reis zelf annuleer?
12. Wat gebeurt er als Scandinavian Wintersports failliet gaat door het Corona-virus? Ben ik dan mijn geld kwijt?

1. Wat is een Corona-voucher?
Voor reizigers die een reis met SGR Garantie hebben geboekt, heeft SGR in samenwerking met ANVR met ingang van 16 maart 2020 de Corona-voucher in het leven geroepen. Reizigers kunnen met deze voucher de vanwege het Corona virus door reisorganisatie geannuleerde reis op een later tijdstip opnieuw boeken en alsnog op vakantie te gaan. Hierdoor ben je als reiziger met de Corona-voucher er zeker van dat je reissom veiliggesteld is, mocht je reisorganisatie in financiële problemen komen.

2. Hoe lang is de Corona-voucher geldig?
De Corona-voucher is geldig tot één (1) jaar na uitgifte. Het gaat hierbij om de vertrekdatum en niet om de boekdatum. 

3. Moet ik de Corona-voucher accepteren?
Je hoeft de voucher niet te accepteren, maar het is wel verstandig. Bij een pakketreis heb je extra bescherming als Scandinavian Wintersports failliet gaat. Dat blijft zo als je de voucher accepteert. Accepteer je de voucher niet, dan stellen we een annuleringsverklaring op welke je kunt gebruiken om de kosten proberen te verhalen op je annuleringsverzekering. Lees hier onze annuleringsvoorwaarden.

4. Ik wil volgend jaar in een andere, goedkopere periode naar Lapland dan ik dit jaar zou gaan. Krijg ik het verschil terug?
Als het bedrag van de nieuwe boeking lager uitkomt dan het bedrag op je voucher, krijg je het verschil niet teruggestort. Het is ook niet mogelijk het restant bedrag ‘te bewaren’ als een tegoed. Het bedrag moet dus in één keer worden ingewisseld bij je nieuwe boeking.

5. Ik wil voor volgend jaar liever een ander soort reis bij jullie boeken. Deze wordt iets duurder dan het bedrag dat op de voucher staat. Hoe gaan jullie daar mee om? 
Het bedrag dat op je voucher staat wordt in mindering gebracht op het factuurbedrag van je nieuwe reis. Je betaalt dan alleen het verschil dat overblijft.

6. Ik wil wel graag een nieuwe reis bij jullie boeken, maar wil nog even afwachten hoe het Corona-virus zich verder ontwikkelt. Als ik pas later in dit jaar precies dezelfde reis boek die nu geannuleerd is, is de waarde van mijn Corona-voucher dan nog voldoende? 
Het moment van boeking bepaalt het tarief van je reissom. Op dit moment kun je al een aantal reizen voor het komende winterseizoen boeken: Laps Wintersportavontuur, Lapse cottage avontuur en Lapse cottage ijsavontuur. Deze reizen bieden we aan voor de tarieven van winterseizoen 2019-2020, totdat de nieuwe tarieven bekend zijn.

7. Kan ik niet mijn geld terugkrijgen?
Omdat de annulering buiten de invloedsfeer van de reisorganisatie ligt, is dit helaas niet mogelijk. 

8. Kan ik mijn Corona-voucher aan iemand anders geven?
De voucher staat op naam van degene die de reis heeft geboekt. Het Corona-voucher is dus persoonsgebonden. Echter in dit geval wil dat zeggen dat er tenminste één iemand uit het gezelschap de nieuwe reis dient te boeken en mee te reizen.

9. Ik zag op de website dat het ook mogelijk is om zomerreizen bij jullie te boeken. Kan ik mijn voucher ook voor deze reizen gebruiken?
Jazeker! Kamperen, het huren van een minicamper, groepsreizen... het is allemaal mogelijk. Fins Lapland is ook in de zomer prachtig en beslist de moeite waard! Neem maar eens een kijkje op onze website.

10. Geldt de Corona-voucher ook voor losse vliegtickets?
Nee, de Corona-voucher geldt alleen voor pakketreizen.

11. Wat als ik mijn reis zelf annuleer?
Als je je reis zelf annuleert, is er geen teruggave van de reissom. Je kunt altijd bij je annuleringsverzekering informeren of je eventueel je (aan)betaalde reissom terug kan krijgen.

12. Wat gebeurt er als Scandinavian Wintersports failliet gaat door het Corona-virus? Ben ik dan mijn geld kwijt?
Nee, net als op onze reizen, is ook op het Corona-voucher de SGR-garantie van toepassing. Dit houdt in dat als wij in de financiële problemen komen, of zelfs failliet gaan, je reissom veilig is gesteld. Meer informatie over de garantie vind je op de website van SGR



Wij houden de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus nauwlettend in de gaten en hopen dat het virus snel onder controle is. Pas dan kan iedereen weer genieten van een welverdiende vakantie naar Lapland! 

Bedankt voor je begrip.